Произведение искусства, изображённое здесь, и его репродукция находятся в Zenodot Verlagsgesellschaft mbH и лицензируется под GNU Free Documentation License.
История файла
Нажмите на дату/время, чтобы посмотреть файл, который был загружен в тот момент.
Использование Correggio 004.jpg в de.wikipedia.org
Gemäldegalerie Alte Meister
Die Heilige Nacht (Correggio)
Использование Correggio 004.jpg в de.wikisource.org
Geburt
Использование Correggio 004.jpg в en.wikipedia.org
Adoration of the shepherds
Nativity (Correggio)
Rambles in Germany and Italy
Использование Correggio 004.jpg в es.wikipedia.org
Adoración de los pastores (Correggio)
Caminatas en Alemania e Italia
Использование Correggio 004.jpg в fr.wikipedia.org
L'Adoration des bergers (Le Corrège)
Représentation artistique de la Vierge Marie
Использование Correggio 004.jpg в id.wikipedia.org
Penyembahan para gembala
Использование Correggio 004.jpg в pl.wikipedia.org
Pokłon pasterzy (obraz Rubensa)
Использование Correggio 004.jpg в ro.wikipedia.org
Correggio
Использование Correggio 004.jpg в ro.wiktionary.org
Crăciun
Использование Correggio 004.jpg в sv.wikipedia.org
Användare:Boberger/Arbetsbänk 29
Использование Correggio 004.jpg в th.wikipedia.org
การประสูติของพระเยซู (คอร์เรจจิโอ)
Метаданные
Файл содержит дополнительные данные, обычно добавляемые цифровыми камерами или сканерами. Если файл после создания редактировался, то некоторые параметры могут не соответствовать текущему изображению.
Примечание JPEG-файла
CORREGGIO
(b. cca. 1490, Correggio, d. 1534, Correggio)
Nativity (Holy Night)
1528-30
Oil on canvas
Gemäldegalerie, Dresden
The painting was commissioned in October 1522 and completed at the end of the decade. It has been described as the first monumental nocturnal scene in European painting, and it is an ideal companion to the Madonna with St Jerome, also known as The Day, painted only a few years earlier for another private chapel..
The artist, following the trail blazed by a number of celebrated works by Titian, interprets a scene that is fully 'à la chandell' and produces an outstanding result. The light appears simultaneously to bathe and to emerge from the Child, who is lying on a rough pallet, only to soften on the face of the Virgin, tenderly rapt in a maternal embrace. They are surrounded by the fluid gestures of the shepherds and of St Joseph, who is holding back the donkey, and by the kicking legs of the angels transported by the cloud that spreads hazily through the picture.
Although attenuated by the dim nocturnal light that tones down all the shades, the painting is not lacking in color and the chiaroscuro spreads over and softens every form, bringing out their rotundities and caressing those leaves that are reminiscent of Leonardo and Veneto--Ferrarese painting. It is a picture that points the way toward the future Lombard investigation of luministic effects, and was used as a model by such painters as Procaccini, Reni, and Domenichino, and even later on, by Barocci and Maratta.